Τρίτη 11 Μαρτίου 2008

Οικοδομώ -Οικοδομείς- Οικοδομεί...

Ένα σύνολο από έννοιες που όταν τις συναντήσει κανείς είναι πολύ πιθανόν να αναφέρονται στον κονστρουκτιβισμό.
Αντιγράφω από το βιβλίο της Σολομωνίδου σελ. 77

"Γενικά ένα μαθησιακό περιβάλλον θεωρείται εποικοδομητικό, εφόσον διαθέτει μια σειρά από χαρακτηριστικά που απορρέουν από μια σειρά διαφορετικών και διάσπαρτων απόψεων. Στη συνέχεια αποπειράται η σύνθεση των διαφορετικών απόψεων που συναντούνται στη διεθνή βιβλιογραφία. Μαθητοκεντρικό περιβάλλον μάθησης, εγκατεστημένη μάθηση, αυθεντικά περιβάλλοντα, «σκαλωσιά», «άγκυρα», μάθηση με βάση τη λύση προβλημάτων, διερευνητική ή δημιουργική μάθηση, γνωστική μαθητεία, γνωστική ευελιξία, συνεργασία κ.λπ. αποτελούν προσεγγίσεις στη μάθηση, οι οποίες βασίζονται στην εποικοδομητική θεωρία ή προκύπτουν από αυτή. Κάθε προσέγγιση εκφράζει με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση αποκτά νόημα για το/τη μαθητή/'τρια. Πολλές από τις προσεγγίσεις αυτές οδηγούν στη διατύπωση συγκεκριμένων πρακτικών λύσεων για την εφαρμογή των εποικοδομητικών απόψεων. Αποτελούν την αφετηρία για τη διαμόρφωση ενός εννοιολογικού πλαισίου για την εποικοδομητική σχεδίαση, τη μάθηση και τη διδασκαλία."

2 σχόλια:

Ε. Στάμου είπε...

Δοκιμάζομαι-δοκιμάζεσαι-δοκιμάζεται....

Στον αρχικό κατάλογο ερωτήσεων γενικού μέρους και στη σελίδα 13, υπάρχει η δοκιμασία 23 (από την ενότητα 2)με την εξής διατύπωση.
Σύμφωνα με τη θεωρία της υποβοηθούμενης ανακάλυψης, ο καθηγητής πρέπει:
Α. Να μειώνει σταδιακά τη βοήθεια προς το μαθητή.
Β. Να αυξάνει σταδιακά τη βοήθεια προς το μαθητή.
Γ. Να διατηρεί τη βοήθεια προς το μαθητή σταθερή.
Η σωστή απάντηση είναι η Γ.
Στη σελίδα 18 του ίδιου καταλόγου ξαναβρίσκουμε την ίδια ακριβώς ερώτηση με την αρίθμηση 41 (ανεξάρτητη ενότητας εδώ), με την ίδια σειρά πιθανών απαντήσεων και με σωστή απάντηση αυτή τη φορά την Α.
Στην προκειμένη περίπτωση δύο τινά μπορούν να συμβαίνουν. Ή πρόκειται για εποικοδομητικού τύπου δοκιμασίες, οπότε από μια σειρά "διαφορετικών και διάσπαρτων" σωστών απαντήσεων αποκτάμε μια "γνωστική ευελιξία" και καταλήγουμε στο Β, για να μη μείνει παραπονεμένο, ή στόχος των συντακτών του καταλόγου ήταν να μας ασκήσουν στην καλλιέργεια της δεξιότητας για προσεκτική ανάγνωση και αξιολόγηση της πληροφορίας προκειμένου να γίνουμε κριτικά εγγράμματα υποκείμενα.

annboukou είπε...

Λίτσα μου η σωστή απάντηση είναι πράγματι η Α είτε το θέλει ο κατάλογος των ερωτήσεων είτε όχι. Αν δεν με πιστεύεις βλ. Ενότητα 2.2 στις απόψεις του Vygotsky (7.2) στην τελευταία παράγραφο. Τώρα εάν δεν βαριέσαι στείλε και ένα μήνυμα στο help desk ή όπου αλλού πρέπει για να έχουν υπόψην τους την ανακολουθία.

Και σε βεβαιώνω δεν πρόκειται για τίποτε περισσότερο από προχειρότητα και αβλεψία, από μέρους τους.