Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2008

και άλλα ρήματα για σεναριογράφους

Οι στόχοι του γνωστικού τομέα εισάγονται με εκφράσεις, όπως ο μαθητής να είναι σε θέση: · Να επιλέγει · Να παρατηρεί · Να ελέγχει μεταβλητές · Να ταξινομεί · Να συμπεραίνει · Να προβλέπει · Να υποθέτει · Να ερμηνεύει · Να ορίζει · Να συγκρίνει · να εξηγεί · Να κατατάσσει, · Να ταξινομεί, · Να κατηγοριοποιεί · Να προσδιορίζει · Να συνθέτει · Να συντάσσει · Να συσχετίζει · Να συνδέει · Να αντιπαραθέτει · Να διακρίνει · Να μεταφράζει · Να αναγνωρίζει · Να απαριθμεί · Να ελέγχει · Να αποδεικνύει · Να εφαρμόζει · Να επεξηγεί · Να επαληθεύει · Να οργανώνει · Να σχεδιάζει

Οι στόχοι του συναισθηματικού τομέα εισάγονται με εκφράσεις, όπως ο μαθητής να είναι σε θέση: · Να αποδέχεται · Να αμφισβητεί · Να απορρίπτεται · Να αρνείται · Να διερωτάται · Να εκτιμά · Να ενθαρρύνει · Να υιοθετεί · Να υποκινεί · Υποστηρίζει · Να προτιμά · Να έχει θετική στάση απέναντι στο … · Να είναι ευνοϊκά διακείμενος · Απέναντι σε ... · Να δίνει αξία στο ... · Να επιθυμεί να κάνει ... · Να είναι πρόθυμος να κάνει...

Οι στόχοι του ψυχοκινητικού τομέα εισάγονται με εκφράσεις όπως, ο μαθητής να είναι σε θέση: · Να αποκτήσει δεξιότητες … · Να συνεργάζεται … · Να εργάζεται ομαδικά… · Να χειρίζεται... · Να κατασκευάζει.... · Να οργανώνει… · Να συνθέτει ... · Να παρουσιάζει …

4 σχόλια:

Ευφροσύνη Θεοδωροπούλου είπε...

Μάλλον ξεχνάμε το βασικότερο:
Πως τόσο ο μαθητής, όσο και ο δάσκαλος, πρέπει να μάθουν και"να αγαπούν".
Να αγαπούν τον εαυτό τους, τη φύση και τους ανθρώπους γύρω τους.
Να αγαπούν αυτό που κάνουν και να κάνουν αυτό που αγαπούν.
Δυστυχώς αυτά είναι ψιλά γράμματα για την εκπαίδευσή μας,
που μας έχει αποκόψει από την ουσιαστική φύση του συναισθήματος
και από κάθε εσωτερική κίνηση που μπορεί να απελευθερώσει τον άνθρωπο
από τις ακρότητες και την εγωιστική απολυτότητα ενός κατ' εξοχήν κριτικού νου.

Αυτά και ... σας αγαπώ.

Stergios Nastopoulos είπε...

Αρα, Έφη, μάλλον πρέπει να αφήσουμε τα ρήματα και να αρχίσουμε τα "ουσιαστικά"...

Ευφροσύνη Θεοδωροπούλου είπε...

Θα έλεγα Στέργιο, πως δεν πρόκειται για τα μέρη του λόγου αλλά για τον καθαρό Λόγο, με όλες τις σημειολογικές και σημασιολογικές προεκτάσεις που μπορείνα έχει για τον καθένα...

Stergios Nastopoulos είπε...

Συμφωνώ, αλλά ο γραμματικός σχολαστικισμός δε μας αφήνει. Κάτι σα ζόμπι κυκλοφορούν στους διαδρόμους των σχολείων και όχι μόνο...