Η εναρκτήρια συνάντηση είναι η πιο σημαντική διαδικασία κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης. Στη συνάντηση αυτή συζητούνται τρία Θέματα:
- Γίνεται η αλληλογνωριμία των μελών της ομάδας, τόσο του επιμορφωτή με τους επιμορφούμενους όσο και των επιμορφούμενων μεταξύ τους
- Παρουσιάζονται οι στόχοι του προγράμματος της επιμόρφωσης συνολικά και συζητούνται με βάση τις προσδοκίες των εκπαιδευόμενων από το πρόγραμμα
- Διαμορφώνεται το εκπαιδευτικό συμβόλαιο που αφορά τον τρόπο δουλειάς και συμφωνείται να τηρηθεί μέχρι το τέλος.
Στη δική μας την περίπτωση θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και μία «γκρίνια» γύρω από το θέμα του ωραρίου και της διάρκειας του προγράμματος, καθώς και γύρω από τα ζητήματα της ύλης και της πιστοποίησης, τα οποία ελπίζω να μας ξεκαθαριστούν στην ημερίδα της Αθήνας.
Επιμορφούμενοι
Το κοινό στο οποίο θα απευθυνθούμε έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά:
α. είναι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πράξης(άρα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία), που θα συνεχίζουν στη διάρκεια της επιμόρφωσης να βρίσκονται στην τάξη τους, άρα θα έχουν ένα σχετικά βαρύ πρόγραμμα.
β. έρχονται στην επιμόρφωση εθελοντικά και με διάθεση καταρχήν θετική για να μάθουν να χρησιμοποιούν τις Νέες τεχνολογίες στη διδασκαλίας τους.
Αυτό σημαίνει για μας ως επιμορφωτές πως θα πρέπει να κάνουμε προσπάθειες να τους εμπλέξουμε ενεργά στη διαδικασία της επιμόρφωσης αλλά και να αξιοποιήσουμε την εμπειρία τους μέσα από συζητήσεις και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.
Με βάση τα παραπάνω το πρώτο τρίωρο της συνάντησής μας με την ομάδα προτείνω να έχει την παρακάτω δομή.
- Αυτοπαρουσίαση του εκπαιδευτή (5΄)
- Γνωριμία των μελών της ομάδας σε ζευγάρια με συζήτηση μεταξύ τους. Μόλις ολοκληρωθεί αυτό, γνωριμία σε τετράδες. Στη συνέχεια παρουσίαση την ολομέλεια όπου ο ένας παρουσιάζει τον άλλον. Σύνολο (30΄)
- Αφού γίνει η παρουσίαση και αλληλογνωριμία, ζητάμε από τις ομάδες-τετράδες που έχουν σχηματιστεί να συζητήσουν να συμφωνήσουν και να καταγράψουν σε ένα χαρτί τις προσδοκίες τους από το πρόγραμμα επιμόρφωσης. (Εδώ μπορεί να εκτονωθεί και η πιθανή «γκρίνια» της ομάδας) Σύνολο (10΄)
- Η κάθε ομάδα ανακοινώνει τις προσδοκίες της οι οποίες καταγράφονται από τον επιμορφωτή σε μία σελίδα από το Power Point. (Στη φάση αυτή της καταγραφής καλό είναι να μη γίνει κανένας σχολιασμός για τις προσδοκίες) (10΄)
- Παρουσιάζει ο εκπαιδευτής τους στόχους του προγράμματος συνολικά και προσπαθεί να δει πώς οι στόχοι αυτοί συνδυάζονται με τις προσδοκίες της ομάδας. (20΄)
- Ακολουθεί συζήτηση και κοινή συμφωνία για τους στόχους.( Αρχή της διαμόρφωσης του εκπαιδευτικού συμβολαίου) (15΄)
- Οι ομάδες καλούνται να συζητήσουν τις απόψεις τους για τη σχέση Νέων Τεχνολογιών και εκπαίδευσης (15’)
- Αφού παρουσιαστούν οι απόψεις τους μπορούν να συζητηθούν με βάση τα Ευρωπαϊκά και τα εθνικά κείμενα σχετικά με το θέμα αυτό.(30΄)
Τα παραπάνω αποτελούν μια πρόταση για την εναρκτήρια συνάντηση που θεωρώ πως είναι σημαντική γιατί θα προετοιμάσει το έδαφος για τη συνέχεια του προγράμματος σε καλό κλίμα.
Συγγνώμη για το σεντόνι!!!
Είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση, για να μην έχουμε τους επιμορφούμενους σ'αυτή τη στάση!!.
1 σχόλιο:
Ωραία είναι αυτά, Λέων μου. Ομως εμείς είμαστε γνωστοί από χρόνια. Παλιές καραβάνες.. Αντε να πέσει και κανένας νέος. Τι να τους πούμε, αφού είμαστε τόσο γνωστοί μεταξύ μας, σαν τ' αντρόγυνα με 25 χρόνια γάμου;-). Κρεβατομουρμούρα, θα γκρινιάξουμε, αλλά στο τέλος θα τα βρούμε:-)Νομίζω πάντως οτι σε κάθε περίπτωση οι συμβουλές είναι καλές.
Αλλο: Αφού το σκεφτήκανε, το σκεφτήκανε, καταλάβανε οτι πρέπει να δώσουν παράταση. Τόσο δύσκολο ήταν να το σκεφτούνε απ' την αρχή; Απλή λογική. Και απ' όσο συζητάμε μεταξύ μας, δεν το ξέρουνε οι συνάδελφοι. Και τους κατηγόρησα άδικα. Συγγνώμη, παιδιά.
Αλλο: Τι προσδοκάτε από την επίσκεψη στην Αθήνα; Γιατί εγώ το σκέφτομαι ακόμη. Είμαι πνιγμένος, έχω οικογενειακές υποχρεώσεις (η μικρή μου δίνει Πανελλήνιες, της κάνω Φυσική, μεγάλη ταλαιπωρία μιλάμε, και επίσης θέλω και να τελειώσω και τη Φορολογική μου δήλωση, μιας και τα (άπειρα:-)) εισοδήματα μου πρέπει να δηλωθούν μέχρι την Τρίτη). Ασε που αγόρασα καινούργιο PC, όχι πια Φουτζίτσου, α πα, πα..., ένα φτηνό desktop, να κάνω τη δουλειά μου. (Βλεπετε η επιμόρφωση πώς ανταμείβεται:-( Ακριβοί στα πίτουρα κλπ κλπ. Το "Τιτάνια" μας μάρανε. Σκεφτόμουν οτι καλλίτερα να είσαι στο λοιπό προσωπικό του ΚΣΕ παρά επιμορφωτής. Ούτε λεφτά για ένα καλό laptop δεν αξίζει). Πάντως είμαι στα έξοδα. Και έχω και να τελειώσω παρουσιάσεις για το 1ο 3-4ωρο, να φωτίσω τους συναδέλφους μου σε 1 ώρα για τις θεωρίες μάθησης κλπ, κλπ. Αξίζει να πάμε; Να χάσω 1 1/2 μέρες, χώρια τα έξοδα, που θα τα πάρουμε μετά κανα εξάμηνο, ως γίνεται συνήθως. Τι λέτε επ' αυτού;
Δημοσίευση σχολίου