Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2009

Δικτυωθείτε κοινωνικά: Ning

Θα ξέρετε όλοι βέβαια το Facebook και την επιτυχία του στη νεολαία κυρίως. Κάποιοι μαθητές μου ανακάλυψαν οτι έχω προφίλ σ' αυτό και βάλθηκαν να με κάνουν "φίλο". Και, να σου e-mail με request και να σου ξανά, και εγώ, ανένδοτος, όχι. -Θέλω και κάποια "ιδιωτική ζωή", ρε παιδιά! -Α, κύριε, δε μας θέλετε φίλους. -Εγώ, φίλος με μαθητές, α, παπαπα, ποτέ..., τους λέω πλακατζίδικα. Όμως το πράγμα με απασχολούσε, γιατί, ντε και καλά, θέλουν τέτοιου είδους επαφές; Για πλάκα; Για να "μου τη σπάνε" με e-mail; Από περιέργεια; Μήπως έχουν ανάγκη από βοήθεια; Το σκέφτηκα και το ξανασκέφτηκα και άρχισα να το ψάχνω πιο σοβαρά: Γιατί να μην φτιάξουμε ένα social network κατάδικό μας; Να επικοινωμούμε/νε, να ανταλλάσουμε υλικό, να με ρωτάνε, να τους δίνω υποδείξεις στα μαθήματα, να τους γνωρίσω και να με γνωρίσουν καλλίτερα. Βρήκα λοιπόν κατάλληλο το Ning . Δεν είναι απόλυτα εκπαιδευτικό, αλλά μπορείς να το κάνεις. Χάρις στη βοήθεια που πήρα από το Youtube με τα βίντεο του και πειραματιζόμενος το έστησα. Θέλει δουλειά ακόμα, αλλά οι πρώτοι μαθητές μου γράφτηκαν. Να δούμε αν θα πετύχει. Διαπίστωσα όμως οτι πολλοί μαθητές δεν έχουν ούτε καν e-mail, ούτε ξέρουν τι είναι ένα blog. (Ρωτείστε καθηγητές, εκεί να δείτε απελπισία). Μόλις τους το ανακοίνωσα και τους μίλησα για τα εργαλεία του Web 2.0, με κοιτάζαν σαν χαμένοι, δεν μπορούσαν να φανταστούν τι σημαινει "Web 2.0 στην Εκπαίδευση". Από πού να ξέρουν; Τι περιμένεις απο μια Πολιτεία (αλλά και κόμματα και συνδικάτα), που το μόνο που ψάχνουν είναι πώς να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, και δεν ενδιαφέρονται ούτε για τους στόχους και το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, ούτε για τις μέθοδους και τα μέσα, και ομφαλοσκοπούν γύρω από κοινότοπες προτάσεις των διαφόρων επιτροπών και συμβουλίων με τρανταχτά και βαρύγδουπα ονόματα, για το πότε θα έχουμε Πανελλαδικές, πριν ή μετά τη αποφοίτηση, κι αν ο Μπαμπινιώτης έχει πρωτοκαθεδρία έναντι του Βερέμη (μεγαλοκαθηγητάδες, και δεν βλέπουν πέρα από τη μύτη τους) και οι άλλοι να τρέχουν με χίλια. Θα το πληρώσουμε κάποτε αυτό.

Για να μπείτε στο χορό:
Συνέντευξη της Gina Bianchini, συνιδρυτού και Διευθύνοντος Συμβούλου (φαίνεται αξιόλογη από κάθε άποψη γυναίκα) της Ning:

Πώς να φτιάξετε ένα δίκτυο Ning:




Μπορείτε να το έχετε στα ελληνικά, αφου το δημιουργήσετε, έχει επιλογή στη Διαχείριση για γλώσσα.
Πολύτιμη θεωρητική βοήθεια για τη χρήση των εργαλείων του Web 2.0, αλλά και πρακτική από το blog του Steve Hargadon, πραγματικά πολύ καλή δουλειά, είναι δημιουργός του δικτύου Classroom 2.0, πάνω στην πλατφόρμα του Ning.
Υ.Γ.1: Την ταπεινή μου δουλειά μπορείτε να τη δείτε στη διεύθυνση: http://physics8th.ning.com/ Θέλει αρκετό πειραματισμό και "καμπάνια" για να εδραιωθεί στη συνείδηση των μαθητών. Η "κρίσιμη μάζα", που λέγαμε.
ΥΓ2: Αν θέλεις να φύγουν οι διαφημίσεις, στέλνεις e-mail στη Ning οτι πρόκειται για εκπαιδευτικό δίκτυο κλπ., στα Αγγλικά φυσικά, να σου τις βγάλει, έτσι συνιστά ο Hargadon.

1 σχόλιο:

annboukou είπε...

Στέργιο, ωραίο! Μπήκα και το είδα, αλλά μια και δεν είμαι πια μαθήτρια δεν εγγράφηκα. Αν όμως θελήσετε να διευρύνετε τον κύκλο σας... ειδοποιήστε με. Πάρε και κανένα τηλέφωνο ή στείλε κανένα email να τα πούμε, μη χανόμαστε εντελώς στην ίδια πόλη!