Γειά σας, συνάδελφοι,
Χαθήκαμε... Κλειστοί λόγω γρίπης, και ως γνωστόν, "αργία, μήτηρ κλπ", ας θυμηθούμε λίγο τα παλιά. Τελευταία με "ιντριγκάρισε" πολύ και με απορρόφησε σε βαθμό, που να πέσω σε "μαύρη τρύπα", η δυνατότητα ανάπτυξης κοινωνικών δικτύων στην και για την Εκπαίδευση. Θυμάστε πιθανόν μια παλιότερη ανάρτησή μου σχετικά. Επειδή, εμείς οι Φυσικοί, είμαστε ανήσυχοι άνθρωποι, σε βαθμό αϋπνίας:-)), κάθησα και έψαξα αρκετά, διάβασα αρκετά κι οργανώθηκα κι άλλο, και ιδού το τραγικό αποτέλεσμα: http://physics8th.ning.com/
Ομως τα πράγματα δεν είναι τόσο ειδυλιακα, όσο φαίνονται. Οι δυσκολίες πολλές και ποικίλες και για να μην τα πολυλογώ, υπάρχει ανυπέρβλητη δυσκολία να περάσει η ιδέα στους μαθητές μου, αυτή που έχει να κάνει με τον προσανατολισμό τους και την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στο υπάρχον πλαίσιο. Εκανα και μια ανάλυση σχετικά.
Αν και η ιδέα της κοινωνικής δικτύωσης στην Εκπαίδευση είναι πρωτόγνωρη στην Ελλάδα, στην Αμερική κυρίως έχει προχωρήσει και υπάρχουν κοινωνικά δίκτυα, που αφορούν κοινότητες εκπαιδευτικών, τάξεων ή τμημάτων, ή και μαθητών ακόμη (αν και η τελευταία είναι άγνωστο πόσο έχει αναπτυχθεί ή υπάρχει η τεχνογνωσία να αναπτυχθεί). Δείτε κάποιες σοβαρές προσπάθειες: http://www.classroom20.com/ , http://flatclassrooms.ning.com/ , http://education.ning.com/, http://ted21c.ning.com/ , http://globaleducation.ning.com/ ,http://isenet.ning.com/ ,http://studentpln.ning.com/ κ.α. Η πλατφόρμα Ning ειναι απολύτως κατάλληλη για να στήσεις ένα τέτοιο δίκτυο στην τάξη σου, αν τηρήσεις κάποιους κανόνες. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν είμαστε ακόμα ώριμοι να τηρήσουμε αυτούς τους κανόνες. Πρέπει να λύσουμε άλλα προβλήματα, που έχουν να κάνουν με το να πείσουμε και να δελεάσουμε τους μαθητές μας.
Τι γίνεται στην Ελλάδα, λοιπόν; Η εικόνα που έχω είναι η εξής:
Υπάρχουν πολύ λίγα δίκτυα που αφορούν την Εκπαίδευση. Πρωτοπόροι σ' αυτό οι συνάδελφοι Φυσικοί Βαγγέλης Κολτσάκης και Γιώργος Παναγιωτακόπουλος που έστησαν ένα πολύ καλό δίκτυο σχετικό με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Ιδού το αποτέλεσμα: http://scienceteachersnet.ning.com/.
Μια πολύ καλή προσπάθεια που αφορά την Logo στην Εκπαίδευση από τη συνάδελφο Φυσικο και Υπ. διδάκτορα του Τμ. Πληροφορικής του Παν. Αθηνας Κατερίνα Γλέζου: http://logogreekworld.ning.com/.
Τέλος, πολύ σημαντική είναι η προσπάθεια συνδυασμού blog και κοινωνικού δικτύου ( εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του Blogger, όσον αφορά την μορφή, αλλά το συνδυάζει τις πολλαπλές δυνατότητες επικοινωνίας του Ning), από τον συναδελφο Φυσικό Διονύση Μάργαρη: http://ylikonet.ning.com/.
Είπατε τίποτα για τους Φυσικούς; Δεν άκουσα... :-))
Γιατί σας τα γράφω ολ΄ αυτά; Μα, για να σας βάλω στο κόλπο...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
Χαίρε Στέργιο! Μιλώντας για δικτύωση... Παράλληλα με την διαμεσολαβούμενη από τεχνολογίες δικτύωση, σκέφτομαι πως θα διατηρήσουμε το δίκτυο που, ατύπως, δημιουργήθηκε στα ΠΑΚΕ.
Εγώ Στέργιο, όπως ήδη ξέρεις, ακολουθώ και παρακολουθώ από κοντά τις προσπάθειές σου και έχω γίνει μέλος σε τόσες σελίδες που αφορούν τη φυσική που αναρωτιέμαι πόσο φιλόλογος είμαι!! Έχω την εντύπωση όμως, με βάση και τα δεδομένα που συλλέγω από τις δικές μου, πιο ήπιες προσπάθειες, ότι για το γυμνάσιο τουλάχιστον είναι ακόμη νωρίς. Αυτό δε σημαίνει ότι παύουμε να προσπαθούμε. Επειδή η φυσική με δυσκολεύει παρόλο που αποτελεί από τις μεγάλες μου θεωρητικές αγάπες, τι θα λέγατε αν στην υποδομή που υπάρχει δημιουργούσαμε και κάτι διαθεματικό στο οποίο θα μπλέκονταν και όποιος ακόμη έχει το μεράκι να το προσπαθήσει, ανεξαρτήτως ειδικότητας;
Μα ένας φιλόλογος, Αννα, πρέπει να παρακολουθεί τους φυσικούς για τους παρακάτω λόγους:
1) Μπορεί να μάθει κάτι για τη δουλειά του.
2) Μπορεί να γίνει πιο πρακτικός, αρκετά υποφέραμε από φιλόλογους διευθυντές...
3) Είμαστε οι πιο ωραίοι!
:-)))
Το ίδιο ισχύει και για μας. Οχι τίποτ' άλλο, απλά για να μη μας λένε αγράμματους.
Η ιδέα για κάτι διαθεματικό θα μπορούσε να υλοποιηθεί στα πλαίσια κάποιου προγράμματος. Αν έχεις υπόψη σου κάτι, γράψε μου, Αννα.
Ο Νικηφόρος κάτι υπαινίσσεται. Να ανοίξω/ουμε κανένα νέο δίκτυο; Τι λέτε; Να περιλαμβάνει επιμορφωτές και επιμορφούμενους; Με τι περιεχόμενο;
Ή μας καλύπτει το blog; Ποιός θέλει να το ανοίξει;
Απαντήσεις:.....
Πονηρέ γερο-συνδικαλιστή, πάλι μας έμπλεξες στα δίχτυά σου;-))
Πλάκα κάνω...
καλησπέρα
καλή χρονιά
βρήκα και εγώ ενδιαφέρουσα τη δημοσίευση αυτή και πάντα ενημερώνoμαι από το δικό σας blog μια και εμείς οι Β είμαστε πια σε αδράνεια.
θα ήθελα να ζητήσω και τη βοήθειά σου και την εμπειρία τη δική σου μια και τώρα θα ξεκινήσει η νέα φάση επιμόρφωσης.
υπάρχει κάποιο email ή και κάποιο κινητό για επικοινωνία;
μαρινέλλα από πρέβεζα
Καλή Χρονιά!
Μπορείς να μου στέλνεις e-mail φυσικά, αν θέλεις όμως μπορείς να κάνεις και εγγραφή στο δίκτυο μου του 8ου Λυκείου Ιωαννίνων, physics8th.ning.com . Θα μπορείς έτσι να κάνεις και δημοσιεύσεις, εφόσον θέλεις. Δεν είναι κλειστό δίκτυο. Σε κάθε περιπτωση, στη διάθεσή σας.
Δημοσίευση σχολίου