Μαθήτρια αποβλήθηκε από το σχολείο της στα Χανιά λόγω... facebook
"Μια 14χρονη μαθήτρια του γυμνασίου Χρυσοπηγής Χανίων αποβλήθηκε από το σχολείο της, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, καθώς είχε κατασκευάσει στο facebook σελίδα με τίτλο: «Μισώ τη διευθύντρια της Χρυσοπηγής» και στην οποία είχαν γίνει μέλη περίπου 100 παιδιά του ίδιου σχολείου.
Το θέμα έγινε γνωστό, όταν την ύπαρξη της συγκεκριμένης σελίδας αντιλήφθηκε μια μητέρα άλλης μαθήτριας και το ανέφερε στην διευθύντρια του σχολείου.
Το γεγονός αυτό, επιβεβαίωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Νίκος Βεστάκης, ο οποίος, ωστόσο, τόνισε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη, στο νομό Χανίων έχουν αποβληθεί για λίγες ημέρες από το σχολείο τους τρεις μαθητές για παρόμοια περιστατικά.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο περιστατικό με την 14χρονη, ο κ. Βεστάκης επεσήμανε ότι η συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων πήρε την απόφαση η μαθήτρια να αλλάξει σχολικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μαθήτρια κλήθηκε σε απολογία, ζήτησε συγνώμη, ωστόσο η απόφαση δεν άλλαξε.
«Δεν μπορώ να σχολιάσω αποφάσεις ενός οργάνου, είναι συλλογικό όργανο, σύμφωνα με το νόμο οι αποφάσεις του δεν μπορούν να προσβληθούν από κανένα», είπε ο κ. Βεστάκης, που χαρακτήρισε την απόφαση νομότυπη και τελεσίδικη.
Όπως τόνισε ο κ. Βεστάκης, κλήθηκε ο πατέρας της μαθήτριας στον όποιο ζητήθηκε να επιλέξει σχολείο για το παιδί του. Η 14χρονη μαθήτρια βρήκε σχολική στέγη σε κοντινό σχολείο από αυτό που απομακρύνθηκε.
Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη ο πατέρας του παιδιού αναγνώρισε, πώς το παιδί του, έκανε λάθος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Βασίλης Παπαστάμος δήλωσε: «Αν και η ΕΛΜΕ δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα ποινολογίου μαθητών, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει, το ποσό μεγάλο έλλειμμα και κενό υπάρχει στους εκπαιδευτικούς σε ό,τι αφορά την γνώση του ψηφιακού κόσμου και της ψηφιακής κοινωνίας στην οποία ζούμε. Η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα έπρεπε να επιβληθεί και δεν θα είχε επιβληθεί, αν οι εκπαιδευτικοί, είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας στη χρήση των νέων τεχνολογιών, στην καθημερινότητά τους. Θα γνώριζαν τι σημαίνει facebook και δεν θα υπήρχε πανικός, με το παραμικρό».
Την Πέμπτη ο προϊστάμενος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επισκεφθεί το σχολείο από το όποιο απομακρύνθηκε η μαθήτρια και θα συναντηθεί με το σύλλογο διδασκόντων."
Το θέμα έγινε γνωστό, όταν την ύπαρξη της συγκεκριμένης σελίδας αντιλήφθηκε μια μητέρα άλλης μαθήτριας και το ανέφερε στην διευθύντρια του σχολείου.
Το γεγονός αυτό, επιβεβαίωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Νίκος Βεστάκης, ο οποίος, ωστόσο, τόνισε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη, στο νομό Χανίων έχουν αποβληθεί για λίγες ημέρες από το σχολείο τους τρεις μαθητές για παρόμοια περιστατικά.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο περιστατικό με την 14χρονη, ο κ. Βεστάκης επεσήμανε ότι η συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων πήρε την απόφαση η μαθήτρια να αλλάξει σχολικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μαθήτρια κλήθηκε σε απολογία, ζήτησε συγνώμη, ωστόσο η απόφαση δεν άλλαξε.
«Δεν μπορώ να σχολιάσω αποφάσεις ενός οργάνου, είναι συλλογικό όργανο, σύμφωνα με το νόμο οι αποφάσεις του δεν μπορούν να προσβληθούν από κανένα», είπε ο κ. Βεστάκης, που χαρακτήρισε την απόφαση νομότυπη και τελεσίδικη.
Όπως τόνισε ο κ. Βεστάκης, κλήθηκε ο πατέρας της μαθήτριας στον όποιο ζητήθηκε να επιλέξει σχολείο για το παιδί του. Η 14χρονη μαθήτρια βρήκε σχολική στέγη σε κοντινό σχολείο από αυτό που απομακρύνθηκε.
Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη ο πατέρας του παιδιού αναγνώρισε, πώς το παιδί του, έκανε λάθος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Βασίλης Παπαστάμος δήλωσε: «Αν και η ΕΛΜΕ δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα ποινολογίου μαθητών, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει, το ποσό μεγάλο έλλειμμα και κενό υπάρχει στους εκπαιδευτικούς σε ό,τι αφορά την γνώση του ψηφιακού κόσμου και της ψηφιακής κοινωνίας στην οποία ζούμε. Η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα έπρεπε να επιβληθεί και δεν θα είχε επιβληθεί, αν οι εκπαιδευτικοί, είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας στη χρήση των νέων τεχνολογιών, στην καθημερινότητά τους. Θα γνώριζαν τι σημαίνει facebook και δεν θα υπήρχε πανικός, με το παραμικρό».
Την Πέμπτη ο προϊστάμενος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επισκεφθεί το σχολείο από το όποιο απομακρύνθηκε η μαθήτρια και θα συναντηθεί με το σύλλογο διδασκόντων."
Μερικές επισημάνσεις:
α. Αναρωτήθηκε κανείς, με παιδαγωγικό τρόπο, γιατί 100 παιδιά γίνονται μέλη ενός group με τίτλο "μισώ τη διευθύντρια";
β. Η "αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος" πως δρα παιδαγωγικά; Ποιο είναι το σκεπτικό της απόφασης; Πως αναμένει το όργανο να λειτουργήσει αυτό το "παιδαγωγικό" μέτρο που έλαβε;
γ. Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν μπορεί να σχολιάσει απόφαση συλλόγου διδασκόντων; Τι "ομερτά" είναι αυτή;
δ. Δεν μπορούν να προσβληθούν οι αποφάσεις ενός συλλόγου διδασκόντων; Και αυτό το λέει προϊστάμενος Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Από άγνοια άραγε;
ε. Η θέση της τοπικής ΕΛΜΕ είναι η μόνη αχτίδα φωτός σε αυτό το άρθρο...
3 σχόλια:
Θα τολμήσω να κάνω τον αιρετικό.
1) Η κοπελιά έπρεπε να τιμωρηθεί μόνο και μόνο γιατί έκανε φεϊς μπουκ.
2) Πρέπει να καταλάβει ότι η κάθε πράξη έχει και τις ανάλογες συνέπειες και καλά είναι να κάνεις οποιαδήποτε πράξη και να αναλαμβάνεις και την ευθύνη.
Προπερσι, όταν ήμουν στο ΠΑΚΕ, ένας μαθητής δικός μας επίσης τιμωρήθηκε, γιατί είχε αναρτήσει ένα βίντεο που διακωμωδούσε έναν καθηγητή, τραβώντας τον με κινητό. Είμαστε πολύ ευάλωτοι. Τα παιδιά δεν έχουν πάντα δίκιο, ούτε είναι πάντα αθώα, ούτε οι διδάσκοντες επίσης. Το θέμα είναι περίπλοκο, εφόσον δεν υπάρχει ούτε δεοντολογία, ούτε μπορεί κανείς να βάλει λογοκρισία. Με τιμωρίες, φυσικά, δε λύνεις ένα πρόβλημα, αλλά υπάρχουν και προσωπικά δεδομένα, και σαν δάσκαλοι, καθημερινά εκτιθέμεθα, πρέπει να έχουμε πάντα το νου μας, γιατί τα παιδιά, αλλά και η κοινωνία είναι αμείλικτοι κριτές και πολλές φορές άδικοι. Δυστυχώς η εποχή που ο δάσκαλος έπρεπε να είναι υπόδειγμα μέσα και έξω από το σχολείο "χρηστών ηθών" δεν έχει παρέλθει. Ακόμη παραπέρα: Με τις ευκολίες που υπάρχουν, όσον αφορά την μετάδοση της πληροφορίας, αυτή μπορεί σ' αυτή τη διαδικασία να παραμορφωθεί. Οπότε φτάνουμε στο όριο: τα μέσα να είναι και το μήνυμα, έτσι δεν είναι;
@Δημήτρης:
1);
2)Μα αν πρόσεξες εγώ δε μιλάω για την κοπελιά. Έμμεσα, την παιδαγωγική ετοιμότητα του "εκπαιδευτικού" περιβάλλοντός της σχολιάζω.
@Στέργιος:
Στέργιο, η σκέψη σου είναι επηρεασμένη, όπως όλων μας, από την τρέχουσα αντίληψη που έχουμε για τη σχέση δασκάλου-μαθητών, ότι είναι δηλαδή κυριαρχική. Όσο οι δάσκαλοι και οι μαθητές οργανώνουμε τη σχέση μας γύρω από την παραδοχή ότι είμαστε αντίπαλοι (ειδικά στη Β/βαθμια) φαινόμενα όπως αυτά ούτε θα μπορούμε να τα ερμηνεύσουμε ούτε να τα προλάβουμε.
Έχει πολύ ψωμί το θέμα και μόνο περιφερειακά έχει σχέση με τα "νέα μέσα". Είναι στη ρίζα του παιδαγωγικό/πολιτικό, όπως όλα τελικά. Ήδη το κατέγραψα για τις μελλοντικές συζητήσεις μας
Δημοσίευση σχολίου